Havajané dělí bytost na tři Já:

NIŽŠÍ JÁ - vnitřní dítě - instinkt
Mysl, která nikdy nespí, spojení s hmotou. Řídí tělo, funkce orgánů, emoce, paměť, (chová se jako dítě, či nedospělý). Přiklání se k radostem a odklání od bolestí.
STŘEDNÍ JÁ - vědomí
Mysl, která analyzuje, používá logiku, mluví; vůdčí chování.
VYŠŠÍ JÁ - duše - otec, matka, Bůh
Spojuje bytost s vyššími cíli, inspirace, ochrana, nic neprosazující pozorovatel, absolutní láska.

Cílem učení HUNA je také komunikace a spolupráce mezi těmito Já tak, aby všechna vykonávala svou funkci optimálně a v harmonii, a udržet tuto harmonii mezi těmito třemi Já.

VIBRAČNÍ MEDICÍNA - LÉČITELSTVÍ
jsou založeny na kvantové fyzice. Proces léčení tedy zahrnuje odpoutání se od energií (vibrací), které neladí s naší skutečnou podstatou, a návrat k vlastní pravé rezonanci (vibraci).
Vibrační léčbu praktikují Havajané i jiné přírodní národy již celá staletí. Může se jednat o modlitbu, zpěv, přikládání rukou a mnoho dalších. S vibračním léčením jde společně i energetické léčení.
Tento druh léčení léčí též příčinu.
Nemoc lze vyléčit ještě před tím, než se projeví v hmotném těle.

Přesto, že se vědci již přesvědčili o vysoké účinnosti těchto metod, lékaři se stále dívají na člověka jako na systém drátů a trubek. Většina populace západního světa přijímá jejich názor a nechává veškeré opravy svého těla na nich. Tím se plně vzdává své vlasní síly a shopnosti udržet své tělo ve zdraví - harmonii. Nedostatkem těchto oprav je, že pouze opraví následek a nikoliv příčinu problému, takže se většinou po čase problém (nemoc) znovu objeví.